Rynek usług faktoringowych stale się rozwija. Pojawia się coraz więcej faktorów oferujących atrakcyjne formy finansowania w ramach różnych odmian faktoringu. Jak nie zgubić się w gąszczu ofert i wybrać najodpowiedniejszą dla naszej firmy usługę?
- Analiza poniższych pytań pomoże dokonać właściwego wyboru:Jaka jest specjalizacja faktora? Czy faktor, którego chcesz wybrać zna Twoją branżę? Z doświadczenia wiemy, że każda prawie gałąź gospodarki ma swoją specyfikę, stąd jej znajomość bardzo ułatwia wybranie odpowiedniego wariantu dla danej firmy. Oprócz tego dobrze, aby faktor przede wszystkim znał polski rynek i potrzeby sektora MSP.
- Czy Twój doradca wyraża się zrozumiale? Niektórzy specjaliści nadużywają korporacyjnego sloganu i niestety używają go na co dzień w kontaktach z klientami. Niekiedy jest to przemyślana praktyka, aby nie wszystko było precyzyjnie dopowiedziane i jasne dla klienta. Warto więc znaleźć takich doradców, którzy porozumiewają się tym samym, zrozumiałym dla przedsiębiorcy językiem, a każdy element przedstawianej oferty jest przez nich dokładnie wyjaśniony.
- Co zawiera Twoja usługa? Czyli za co naprawdę płacisz? Zakres usługi może bardzo się różnić zależnie od faktora. Poza tym, czy jesteś w stanie na podstawie zaproponowanej Twojej firmie oferty samodzielnie policzyć całkowity koszt usługi faktoringowej w skali roku? Koszt usługi przyjaznej sektorowi MSP powinien być czytelny i klarowny oraz nie zawierać ukrytych opłat dodatkowych. Ponadto, wykupienie usługi faktoringowej nie powinno wymuszać na Twojej firmie korzystania z innych usług, np. założenia konta w określonym banku.
- Ile stron liczy Twoja umowa? Trywialny aspekt, który może wiele powiedzieć o profesjonalizmie Twojego przyszłego faktora. Dostajesz do podpisania umowę cesji, pożyczki i jeszcze „Tabelę opłat dodatkowych” i „Ogólne warunki umowy”? Taka ilość dokumentów jest całkowicie zbędna. Zadbaj, aby wszystko było dla Ciebie przejrzyste. Kilka stron naprawdę wystarczy, aby spisać jedną dobrą umowę faktoringową, zawierającą wszystkie zasady współpracy.
Znalezienie dobrego kontrahenta w biznesie to niełatwa sztuka. Podobnie jak profesjonalnego i rzetelnego usługodawcy. Duża liczba różnorodnych ofert dostępnych na rynku, pozwala na optymalny wybór faktora, który dostarczy takiej usługi, jakiej potrzebuje Twoja firma. Warto więc poświęcić czas, aby dokładnie przyjrzeć się potencjalnemu partnerowi.
Opublikowano: 28 kwietnia 2014